SEO – zoekmachine optimalisatie – draait om gevonden worden.
Als je weet welke zoekwoorden mensen gebruiken in Google kun je ze strategisch verwerken op je site. Het resultaat: betere vindbaarheid.
Elke vindbare website begint met zoekwoorden, de woorden die mensen intikken in zoekmachines. Stel dat iemand zoekt op – bijvoorbeeld – ‘website optimalisatie’ dan kijkt Google naar:
De webpagina die het beste aansluit bij de zoekwoorden ‘website optimalisatie’
Zijn dit er meer (wat in 99,9% van de gevallen zo is), welke pagina het populairst is
Met zoekwoorden kun je webpagina’s optimaliseren door ze op belangrijke plekken te schrijven. Is deze ‘onpage optimalisatie’ gelukt dan is het zaak de pagina populair te maken, door middel van linkbuilding. Is je pagina geoptimaliseerd voor een beaalde zoekwoordcombinatie én populair dan kom je in aanmerking voor een plek in de Top 10, als iemand met deze woorden zoekt. Het is dus essentieel om te achterhalen welke woorden potentiële klanten intikken in Google als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst.